Zawieszenie gwintowane charakteryzuje się prostotą budowy. Są to cztery resorujące zestawy, zbudowane ze sprężyny i amortyzatora ustawionego w jej środku. Wiodącą cechą, odróżniającą zawieszenie gwintowane od standardowo wybranego wariantu, jest gwint wykonany na obudowie (zewnętrznej) amortyzatora. W skład przedmiotowego zestawu wchodzą też nakrętki bądź talerze mające za zadanie przesuwanie sprężyny wzdłuż jej osi celem obniżenia pojazdu.
Podczas montażu przedmiotowego zawieszenia warto zwrócić uwagę również na założenie rozpórek (metalowych rurek, łączących ze sobą kielichy – tworzących tym samym dodatkowe usztywnienie pojazdu). W trakcie dynamicznej jazdy oraz szybkiego pokonywania zakrętów, posiadanie twardego zawieszenia w aucie skutkuje powstawaniem naprężeń w karoserii. Pomimo tego, iż samochody wydają się z pozoru sztywne, ich konstrukcja cały czas pracuje. Podczas gdy usztywnione zostaną tylko dolne partie pojazdu, a górne pozostaną bez zmian, może to doprowadzić do uszkodzeń (np. na zgrzewach blachy).
Zawieszenie gwintowane ma dużo zalet. Charakteryzuje się głównie pewniejszym prowadzeniem i odczuwaniem przy tym wrażenia „przyklejenia” auta do nawierzchni drogowej. Taka opcja nie tylko zmienia odczucia i komfort jazdy, ale również pozwala nadać pojazdowi bardziej sportowego charakteru. Z przykładową ofertą zawieszeń gwintowanych można zapoznać się choćby za pośrednictwem strony https://eibach.pl/product/zestaw-zawieszenia-pro-street-s-audi-a6-pss65-15-008-03-22/.