Jak ubiegać się o odszkodowanie od przewoźnika lotniczego?

Latanie to jedna z najchętniej wybieranych form podróżowania. Pasażerowie decydujący się na lot samolotem muszą jednak liczyć się z tym, że może być on opóźniony, a nawet odwołany. W takiej sytuacji warto wiedzieć, jakie prawa nam przysługują.

Odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot

Każdy pasażer, którego lot został odwołany lub spóźniony o co najmniej 3 godziny może starać się o wypłatę przez linie lotnicze odszkodowania. Jego wysokość zależy od liczby kilometrów, jaką mieliśmy pokonać danym samolotem. Jeśli wynosiła ona do 1500 km to maksymalna kwota wypłaty wynosi 250 euro. W przypadku odległości od 1500 do 3500 km jest to kwota w wysokości 450 euro, a powyżej można liczyć nawet na 600 euro odszkodowania. Trzeba pamiętać jednak, że jego wypłata jest możliwa tylko w sytuacji, gdy opóźnienie lub odwołanie lotu nastąpiło z przyczyn leżących po stronie przewoźnika. Nie można więc go uzyskać jeśli zostało to spowodowane np. nagłym załamaniem pogody. Na złożenie takiego wniosku o wypłatę odszkodowania pasażerowie mają rok.

Każdy kto chciałby uzyskać odszkodowanie, ale z różnych przyczyn nie chce tym samodzielnie się zajmować może skorzystać z pomocy firmy, którą można znaleźć pod adresem https://aircompensa.com/. Pracujący w niej specjaliści zajmą się w naszym imieniu wszelkimi formalnościami. Ogromną zaletą takiego rozwiązania jest także to, że firma nie pobiera żadnych opłat za złożenie wniosku. Dopiero, gdy uda się wyegzekwować odszkodowanie klient opłaca prowizję w wysokości 20%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć × 4 =