Kancelaria prawna to miejsce, w którym można znaleźć fachową pomoc w zakresie prawa cywilnego, gospodarczego, karnego czy rodzinnego. Zatrudnieni tam specjaliści zajmują się przede wszystkim doradztwem i reprezentowaniem klientów przed instytucjami państwowymi. Poza tym opracowują niezbędne akty i opinie o charakterze formalnym. Jeżeli interesuje nas porządna kancelaria prawna Kraków jest miastem, gdzie takich firm działa co najmniej kilkanaście.
W standardowej kancelarii pracują w szczególności adwokaci i radcowie prawni posiadający odpowiednie uprawnienia do wykonywania zawodu. To właśnie oni realizują główne zadania. Odrębną grupę stanowią aplikanci, czyli absolwenci studiów prawniczych rozwijający dopiero swoje kompetencje oraz umiejętności w celu pozostania samodzielnymi specjalistami. Mogą oni z powodzeniem zastępować adwokatów w niektórych czynnościach, dzięki czemu z upływem czasu ich pozycja w firmie rośnie. Strukturę pracowniczą uzupełniają:
– sekretarki – ich rola polega na odbieraniu korespondencji, rejestrowaniu klientów, wysyłaniu pism, kserowaniu dokumentów i zarządzaniu całym archiwum;
– stażyści i praktykanci – studenci bez doświadczenia przygotowujący się do egzaminów;
– eksperci ze świata nauki czy biznesu;
– księgowi, informatycy, tłumacze, analitycy.