Jakie alternatywy dla cukru warto dodawać do codziennych posiłków?

Cukier szkodzi, więc aby nasze zdrowie nie ucierpiało, warto pokusić się o zamienniki. Na rynku znajdziemy wiele alternatyw, ale nie wszystkie są odpowiednie. Czym zastąpić cukier w diecie? Miodem, melasą, syropem klonowym? Poznajmy 3 najzdrowsze cukry na świecie.

Erytrytol – król zdrowego cukru

Nie ma w tej chwili niczego lepszego, ponieważ to cukier bez kalorii. To idealny zamiennik, dla osób na diecie. Jest polecany nawet cukrzykom. Najważniejszą cechą jaką posiada erytrytol jest to, że ma zerowy indeks glikemiczny, nie podnosi glukozy we krwi i jest korzystny dla zębów. To wspaniała alternatywa cukru stosowana w wypiekach. W przeciwieństwie do ksylitolu osiąga aż 75% słodyczy, co stanowi znakomity wynik. Ma bardzo delikatny smak i zdecydowanie wygrywa tym z aspartamem, czy sacharozą.

Ksylitol – zdrowszy cukier

Ma 40% kcal mniej niż zwykły cukier. Pozyskiwany jest z kory brzozy i w słodkości zastępuje cukier 1:1. Na rynku jest dostępny w postaci białego proszku, dobrze nadaje się do wypieków. Ma dość niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nie podnosi gwałtownie poziomu glukozy we krwi. Wspomaga przyswajanie wapnia. Nie poleca się go małym dzieciom ze względu na delikatne właściwości przeczyszczające.

Stewia – słodsza alternatywa cukru

Tylko 1 łyżeczka stewii równa się 1 szklance cukru. To dlatego, że słodzik jest 200-300 razy słodszy niż cukier. Ten ekonomiczny zamiennik jest szczególnie polecana dla osób nietolerujących sacharozę. W przeciwieństwie do ksylitolu jest bezpieczna nawet dla dzieci do 3 roku życia. Jest bezkaloryczna, ale zaleca się by dziennej dawki 4 mg/ 1 kg masy ciała nie przekraczać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

10 − 6 =