Każda firma funkcjonująca na danym rynku stara się jakoś wyróżnić na tle konkurencji, aby to właśnie jej produkty czy usługi były wybierane najchętniej. Najprostszym i najskuteczniejszym, ale jednocześnie najdroższym sposobem na osiągnięcie tego celu jest reklama w telewizji, radiu czy na bilbordach. Działania te generują jednak ogromne koszty, więc wiele firm po prostu nie może sobie na nie pozwolić. Czy można zatem robić to inaczej, ale również skutecznie?
Jeśli jesteśmy właścicielami jakiejś firmy, ale nie mamy odpowiednich środków na dużą kampanię reklamową, powinniśmy podejść do działań promocyjnych z głową i zwrócić się ku znacznie prostszym sposobom. Doskonałe efekty może przynieść choćby rozdawanie za darmo przedmiotów codziennego użytku klientom podczas ich odwiedzin w naszym sklepie, na różnego rodzaju targach czy konferencjach.
Ważne jest, aby nie były to sensu stricto produkty, które chcemy promować, ale inne funkcjonalne i ładne drobiazgi mające związek z naszą ofertą lub samą firmą.
Do tego rodzaju upominków można zaliczyć: