Etykieta to coś więcej niż tylko nazwa. To tożsamość i jako taka musi być starannie zaprojektowana. Dobrze zaprojektowana etykieta przyciągnie wzrok klientów i zbliży ich do Twojej marki.
Idealna etykieta powinna być jasna, zwięzła i łatwa do odczytania. Powinna być również estetyczna, dlatego projektowanie etykiet przede wszystkim powinno skupiać się na analizie spójności, czy aby jeden element pasuje do reszty i odpowiada tożsamości marki oraz przekazuje jej wartości.
Idealna etykieta odzwierciedla stopień jakości. Więc chociaż nie chcesz, aby ludzie oceniali Twój produkt po okładce, możesz realizować projektowanie etykiet, w taki sposób, że od samej etykiety, zapragną choćby spróbować Twojego produktu!
Upewnij się, że tekst jest czytelny. Jeśli Tobie przychodzi z trudem kontakt z treścią, wrażenie klienta będzie wielokrotnie gorsze, gdyż od marek wymaga się po prostu więcej.
Użyj elementów wizualnych, które są związane z Twoim produktem lub firmą. Pomoże to klientom odnieść się do Twojej marki, nawet jeśli nie są jeszcze z nią zaznajomieni.
Zamieść kluczowe informacje, takie jak składniki, wymagane informacje o wartościach odżywczych i inne prawnie wymagane informacje. Pamiętaj jednak, że możesz to zrobić w sposób atrakcyjny, musisz zadbać o treści zgodne z prawdą i czytelność, reszta należy do Ciebie. Nie zmuszaj ludzi do proszenia o informacje, które uczynią Twój produkt atrakcyjniejszym; daj im je z góry, aby mogli podejmować świadome decyzje o swoich zakupach.