Jak zrzucić kilogramy po ciąży?

Kluczem do szybkiego i efektywnego zrzucenia zbędnych kilogramów po porodzie jest dbanie o siebie w trakcie ciąży. Niemniej wiele kobiet posiłkując się słynną maksymą „jedz za dwoje” nie zwraca zbytniej uwagi na to co je i odpuszcza w tym czasie aktywność fizyczną. Niestety, nie ma cudownych i zdrowych sposobów pozwalających schudnąć w kilka tygodni. Przed młodą mamą czeka dużo wyzwań, niemniej silna wola i upór pozwolą osiągnąć wymierne skutki.

Dieta

Zdrowa i zbilansowana dieta to podstawowe kryterium pozwalające na sukcesywne pozbywanie się dodatkowych kilogramów. Słodycze, słodkie napoje gazowane czy przetworzona żywność są tymi produktami, które należy bezwzględnie wyeliminować ze swojej codziennej diety. Nie zawsze jest to łatwe zadanie. W organizmie świeżo upieczonej mamy dochodzi do małej rewolucji.

Zachwiana gospodarka hormonalna, permanentne zmęczenie i nawał obowiązków wynikający z obecności małego dziecka w domu sprawia, że często sięga się po przypadkowe przekąski czy gotowe dania.Tymczasem podstawę diety muszą stanowić świeże, naturalne i zdrowe produkty (zwłaszcza warzywa i owoce) oraz picie odpowiedniej ilości wody.

Ćwiczenia

Sama dieta nie przyniesie wymiernych skutków o ile nie wdrożymy aktywności fizycznej. Należy w tym miejscu jasno zaznaczyć, że młoda mama potrzebuje czasu. Trwający ok 6 tygodni połóg to czas regeneracji organizmu. W zależności od przebiegu ciąży może trwać krócej lub dłużej. Niemniej, jeżeli lekarz na to zezwoli warto zacząć regularne ćwiczenia. W pierwszych tygodniach po porodzie idealnym rozwiązaniem będą codzienne spacery z maluchem, które z czasem można zamienić na szybki marsz. Deficyt czasowy jest głównym argumentem młodych mam używanym do odwlekania regularnych ćwiczeń.

W takiej sytuacji warto rozważyć zatrudnienie indywidualnego, profesjonalnego trenera, który nie tylko dostosuje rodzaj i natężenie ćwiczeń do zapotrzebowania danej kobiety, ale przede wszystkim pozwoli ustalić dogodny dla młodej mamy termin spotkań. Z przykładową ofertą tego rodzaju można zapoznać się na https://mindyourbody.pl/trening-dla-kobiet-po-porodzie/.

Artykuł przygotowany we współpracy z Mind Your Body.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pięć × 5 =