3 producentów dobrych opon

Obecnie na rynku opon można odnaleźć bardzo wiele marek. Konkurują one ze sobą na różnych płaszczyznach i podobnie jak w przypadku samochodów, dzielą się na swego rodzaju segmenty. W każdym z nich można jednak odnaleźć producentów oferujących dobrej jakości produkty. Oto trzy firmy tworzące sprawdzone ogumienie, znajdujące uznanie w oczach konsumentów na rynku motoryzacyjnym.

Co powinno charakteryzować dobrego producenta?

Obecnie duże akcenty kładzie się w szczególności na trzy kwestie: osiągi, poziom hałasu oraz komfort. Sporą rolę zaczyna odgrywać też opór toczenia, który wpływa w znaczący sposób na poziom spalania paliwa. Producentów na tym rynku można podzielić na trzy klasy: premium, średnią oraz ekonomiczną. Każda z nich skupia się na nieco innych kwestiach i ma własną charakterystykę, lecz we wszystkich tych segmentach można odnaleźć dobre opony.

W najwyższym z nich liczy się wprowadzanie innowacji oraz stosowanie nowych technologii, podczas gdy pozostałe dwa skupiają się na utrzymywaniu dobrej jakości, przy zachowaniu odpowiedniego stosunku względem ceny. Co istotne, w każdej z tych kategorii znajdziemy opony odpowiadające wszystkim gwarancjom oraz wymaganym atestom, stąd popularność poszczególnych producentów na rynku. 

Niemiecka solidność

W wielu rankingach za obecnego lidera na rynku oponiarskim uważana jest firma Continental. Charakteryzuje się ona niezwykłą solidnością i stale osiąga najlepsze wyniki we wszelakich testach jakościowych. Jej historia sięga już blisko 150 lat, a początek opierał się na produkcji ogumienia do wozów i rowerów oraz innej działalności (między innymi obuwie, tkaniny czy zabawki). Brylując w branży rowerowej, przedsiębiorstwo łatwo zaadoptowało się do warunków samochodowych, gdy automobile stały się bardziej dostępne. Na początku ubiegłego wieku zaprezentowali swoją pierwszą oponę z bieżnikiem.

Z czasem stali się wiodącą marką w Niemczech i zaczęli się przebijać na inne rynki. Wprowadzali przy tym różne innowacje, w tym choćby wykorzystanie kauczuku w mieszance do tworzenia ogumienia, co stało się potem ogólnie panującym standardem. Zawirowania w okresie wojennym nie wpłynęły na losy firmy, która w drugiej połowie XX wieku wkroczyła na niesamowitą wręcz drogę rozwoju, stając się obecnie jednym z absolutnie wiodących producentów. 

Francuska fantazja

Wśród najbardziej rozpoznawalnych brandów na świecie znajduje się obecnie firma Michelin. Jej początek datuje się na 1889 rok, gdy bracia, od nazwiska których pochodzi nazwa firmy, przejęli już funkcjonujący i dobrze prosperujący zakład, zajmujący się produkcją maszyn rolniczych oraz różnych gumowych elementów. Jeden z przełomowych momentów nastąpił po wynalezieniu opony pneumatycznej, gdy rodzeństwo znalazło sposób na skrócenie naprawy takiego modelu, opracowując wariant z możliwością odłączenia.

Doprowadziło to do narodzin opony typu dętkowego. Na przestrzeni lat przedsiębiorstwo charakteryzował stały rozwój, obejmujący różne dziedziny. Tym samym opony Michelin stały się symbolem jakości w tej branży, a cała firma została globalną marką, zajmującą się również tworzeniem map czy przewodników turystycznych i gastronomicznych. Obecnie należy do ścisłej czołówki branży oponiarskiej, tworząc ogumienie do wszelkiego rodzaju pojazdów, a nawet samolotów. 

Koreańskie burzliwe losy

Coraz większą popularnością cieszą się opony Nexen, która to firma kojarzy się obecnie z rynkowym sukcesem, choć jej losy układały się bardzo różnie i nie zawsze optymistycznie. W połowie ubiegłego wieku przedsiębiorstwo działało jeszcze pod nazwą Heung-A Time Company i skupiało się na oponach dla przemysłu wojskowego. Po przebranżowieniu w drugiej części XX wieku produkcja przeniosła się na ogumienie do motocykli, a wreszcie z pomocą amerykańskich partnerów na samochody osobowe. Ciągły rozwój pozwolił też na sięgnięcie po pierwsze innowacje i nie umknęło to uwadze największych rynkowych graczy, co poskutkowało choćby współpracą z firmą Michelin.

Na przełomie wieków w koreańskiej gospodarce doszło do dużego załamania, co wpłynęło na funkcjonowanie wielu tamtejszych przedsiębiorstw. Doprowadziło to producenta właściwie do upadku, lecz zmysł właścicieli pozwolił im się odrodzić już jako Nexen. Firma nie tylko powróciła do pracy, ale rozwijała się w spektakularnym tempie, na przestrzeni kilkunastu lat przechodząc z rynku azjatyckiego na ogólnoświatowy. Ogromny sukces w tak krótkim czasie sprawił, iż obecnie stali się bardzo popularnym producentem, z perspektywami na dalszy rozwój. Opony tego producenta można znaleźć na http://plusgum.pl/producenci-opon/nexen

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

19 − trzynaście =