Co powinno się suplementować podczas częstych treningów?

Intensywne treningi, mające za zadanie spalenie tkanki tłuszczowej lub budowanie masy mięśniowej, to dla organizmu duży wydatek energetyczny. W tym wypadku zwykła dieta może okazać się niewystarczająca do pokrycia zapotrzebowania organizmu na konkretne substancje pokarmowe. Warto wówczas sięgnąć po specjalistyczne suplementy i odżywki, które wspomogą organizm w budowie masy mięśniowej, redukcji tłuszczu i uzupełnią niedobory substancji mineralnych. Rodzaj suplementacji jest uzależniony od rodzaju treningu i naszych indywidualnych celów.

Odżywki białkowe, aminokwasy, kreatyna – wzmagają efekty treningu

Absolutną podstawą zarówno dla osób chcących rozbudować mięśnie, jak i spalić tłuszcz, są odżywki białkowe. Optymalny czas ich spożywania to do dwóch godzin po intensywnym treningu, ale warto stosować je również przed śniadaniem. Wpływ na efekty ćwiczeń mają także aminokwasy, których przyjmowanie zapobiega katabolizmowi mięśni, czyli rozpadowi tkanki mięśniowej. Również stosowanie kreatyny pozwala na szybsze zwiększenie objętości i masy mięśni. Wprowadzając do planu treningowego dawki suplementów, zdecydujmy się na godnych zaufania, profesjonalnych dostawców, takich jak np. https://atworkout.pl/, którzy zapewnią nam produkty certyfikowane i opatentowane.

Szczególnie skuteczne są suplementy w formie płynnej, ponieważ zapewniają najwyższy stopień przyswajalności substancji odżywczych. Planując intensywny trening, warto również sięgać po napoje sportowe, które nie tylko nawadniają, ale również dostarczają organizmowi dużą dawkę witamin i minerałów. Niezbędne dla osoby trenującej są także suplementy zawierające węglowodany. Warto je stosować nie tylko po treningu, ale też w jego trakcie. Ten rodzaj produktów można również spożywać między innymi w formie proszku do rozpuszczania lub jako batony energetyczne.  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × 3 =