Trening siłowy – co warto wiedzieć?

Trening siłowy to jedna z najchętniej wybieranych form aktywności. Stanowi on bowiem doskonałe uzupełnienie ćwiczeń tlenowych takich jak bieganie czy jazda na rowerze. Dodatkowo pozwala nam na wyrzeźbienie wymarzonej sylwetki. Niemniej jednak efekty naszych wysiłków zależeć będą od przestrzegania odpowiednich zasad.

Cel i obciążenie

Żeby trening siłowy przynosił zamierzone skutki, musimy przede wszystkim ustalić dla niego konkretny cel. Nie każdy sposób wykonywania ćwiczeń da nam takie same rezultaty. Przykładowo, jeżeli naszym pragnieniem jest dobra kondycja i spalenie zbędnych kilogramów, wówczas dobrym pomysłem będą treningi fitness. Ten rodzaj aktywności jest cały czas bardzo popularny, głównie przez swoją wszechstronność. Łączy on różne elementy, dzięki czemu mamy okazję do pracowania nad siłą oraz wytrzymałością. Poza tym możemy urozmaicać swój trening, stosując odpowiedni sprzęt jak np. https://fitcast.pl/kategoria-produktu/akcesoria-treningowe/sztangi-fitness/. Tym sposobem zwiększymy intensywność ćwiczeń, co przyspieszy nasze postępy. Kolejnym ważnym aspektem w przypadku treningu siłowego jest również rozsądne dobieranie obciążeń. Szczególnie na początku powinniśmy pamiętać, aby nie przeciążać nadmiernie swoich mięśni. Jeśli po pierwszych ćwiczeniach odczuwamy silny ból, utrzymujący się przez kilka następnych dni, to znak, że musimy nieco zmniejszyć ilość serii lub powtórzeń. Podchodząc rozsądnie do aktywności fizycznej, mamy okazję osiągnąć upragnioną sylwetkę. Wtedy trening będzie dla nas nie tylko świetną metodą na poprawę wyglądu, ale także da nam mnóstwo przyjemności.   

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

cztery × jeden =